دانلود پروژه ساماندهی بازارقدیم تویسرکان
فهرست مطالب
فصل اول
۱- کلیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
۱-۱ سوال تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱
۱-۲ بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲
۱-۳ اهمیت وضرورت تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………… ۳
۱-۴ سابقهی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳
۱-۵ اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴
۱-۶ فرضیه تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴
۱-۷ روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴
۱-۸ روش کسب دادهها ………………………………………………………………………………………………………………………. ۴
۱-۹ مبانی نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………… ۴
فصل دوم
۲- مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶
۲-۱- تعاریف………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶
۲-۲-ارزشها واهمیت بافت تاریخی……………………………………………………………………………………………………. ۱۰
۲-۳- معرفی بازار……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۲-۴- مطالعات تاریخی در مورد بازار…………………………………………………………………………………………………. ۱۴
۲-۴-۱-پیدایش بازار………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴
۲-۴-۱-۱-شناخت بازار…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴
۲-۴-۱-۲-پیدایش بازار در سکونت گاههای پیش از تاریخ……………………………………………………………. ۱۴
۲-۴-۱-۳-ویژگی های کالبدی ومعماری بازارها……………………………………………………………………………… ۲۱
۲-۴-۱-۳-۱- برخی از ویژگی های فضایی وکالبدی بازارها………………………………………………………….. ۲۴
۲-۴-۱-۳-۲-مصالح وفن بنا…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۵-نقش اجتماعی بازارها………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹
۲-۶- چگونگی توزیع فضایی ووجه تسمیه………………………………………………………………………………………. ۳۲
۲-۶-۱- ویژگی های فضایی وموقعیت شهری راسته ها وفضاهای گوناگون بازار………………………….. ۳۲
۲-۶-۲- جاذبه وکشش مراکز وراسته های تخصصی………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۶-۳ – همجواری فعالیتهای سازگار
-۶-۴- امنیت ، نظارت وکنترل ………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
۲-۶-۵- عوامل موثر در تجمع بازرگانان…………………………………………………………………………………………… ۳۵
۲-۷-معماری بازار ویژگیهای آن………………………………………………………………………………………………………… ۳۷
۲-۷-۱- سقف بازار وعلت وجودآن…………………………………………………………………………………………………… ۳۹
۲-۸- بازارها در ایران ………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۲
۲-۹-فضاهای تشکیل دهنده بازارها در ایران…………………………………………………………………………………… ۴۳
۲-۱۰- انواع بازار………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۳
۲-۱۱-بازار هسته ی اصلی شهر……………………………………………………………………………………………………….. ۴۴
۲-۱۲- مورفولوژی بازار………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۵
۲-۱۳- کارکرد بازار…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۵
۲-۱۴- مسجد…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۷
۲-۱۵- توقفگاهها………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۸
۲-۱۶- بررسی انبارها ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۸
۲-۱۷- عملکرد عناصر کالبدی ………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
۲-۱۸- عناصر کالبدی ونیاز های شهروندان…………………………………………………………………………………….. ۵۰
۲-۱۹-رابطه فیزیکی عناصر کالبدی با بازار……………………………………………………………………………………… ۵۱
۲-۲۰- سیر تحول فیزیکی عناصر کالبدی ……………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۲۰-۱- دوره نوجوانی عناصر کالبدی…………………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۲۰-۲- دوره بلوغ عناصر کالبدی…………………………………………………………………………………………………. ۵۳
۲-۲۰-۳- دوره پیری عناصر کالبدی ………………………………………………………………………………………………. ۵۳
۲-۲۱- عوامل جغرافیایی وتوزیع زمان فعالیتهای تجاری……………………………………………………………….. ۵۴
۲-۲۱-۱- توزیع زمانی فعالیتهای تجاری در طول شبانه روز ……………………………………………………….. ۵۴
۲-۲۱-۲- توزیع زمانی فعالیتهای تجاری در طول سال………………………………………………………………….. ۵۵
۲-۲۲-ویژگی های عمده بخش مرکزی (بازار)شهرها……………………………………………………………………… ۵۶
۲-۲۳- مفاهیم وتعاریف مراکز خرید………………………………………………………………………………………………… ۵۸
۲-۲۴- تاریخچه وسیر تکاملی خرید…………………………………………………………………………………………………. ۵۸
۲-۲۵- جذابیت برای مراجعه کنندگان……………………………………………………………………………………………. ۶۰
۲-۲۶- کیفیات بازار…………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
فصل سوم
۳- نمونه موردی جهان وایران……………………………………………………………………………………………………………. ۷۱
۳-۱- سابقه ساماندهی بافتهای تاریخی در مراکز شهری دنیا…………………………………………………………. ۷۱
۱-۱-۳ – شهر موستار
۳-۱-۲- ایالات متحده امریکا …………………………………………………………………………………………………………… ۷۳
۳-۱-۳- لس آنجلس ………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۴
۳-۱-۴- ایتالیا…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۷
۳-۲-نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۹
۳-۳- سابقه ساماندهی درایران ………………………………………………………………………………………………………… ۸۰
۳-۳-۱- نمونه مورد تبریز………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۰
فصل چهارم
۴- بررسی وشناخت شهر ………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
۴-۱- وجه تسمیه ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۷
۴-۲- شناخت تاریخچه ، علل پیدایش ، چگونگی توسعه شهر وروند رشد آن…………………………….. ۸۸
۴-۳- تحولات شهر تویسرگان د رمعاصر…………………………………………………………………………………………… ۹۱
۴-۴- خصوصیات جغرافیایی ……………………………………………………………………………………………………………. ۹۴
۴-۴-۱- موقعیت ریاضی ………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۴
۴-۴-۲- موقعیت جغرافیایی……………………………………………………………………………………………………………… ۹۴
۴-۴-۳- تقسیمات سیاسی ………………………………………………………………………………………………………………. ۹۵
۴-۴-۴- توپوگرافی ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۵
۴-۴-۵- شیب…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۵
۴-۴-۶- عوامل محدودکننده توسعه شهر………………………………………………………………………………………… ۹۶
۴-۴-۷- زمین شناسی………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۷
۴-۴-۸- خاک شناسی ……………………………………………………………………………………………………………………… ۹۷
۴-۴-۹- زلزله ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۹
۴-۴-۱۰- مسائل هواشناسی ……………………………………………………………………………………………………………. ۹۹
۴-۵-خصوصیات اجتماعی شهر ومحلات مختلف آن…………………………………………………………………… ۱۰۴
۴-۵-۱- تعیین محدوده محله های مختلف در شهر وچگونگی روابط آنها با یکدیگر………………… ۱۰۶
۴-۶- بافت وسازمان شهر………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۸
۴-۷- ساختار شهر تاریخی توسرگان………………………………………………………………………………………………. ۱۱۰
۴-۸- عملکرد بازار وتحولات آن……………………………………………………………………………………………………… ۱۱۱
۴-۹- شناخت عناصر وفضاهای مهم وبا ارزش تاثیر گذار…………………………………………………………….. ۱۱۵
۴-۹-۱- بازار سرپوشیده ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۶
۴-۹-۲- قیصریه………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۳
۴-۹-۳ –مسجد جامع…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴
۴-۹-۴- چنار مسجد باغوار
۴-۹-۵- مدرسه شیخ علی خانی ………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۶
۴-۹-۶- حمام خان…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۷
۴-۹-۷- خیابان شهیدباهنر…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
۴-۹-۸ میدان امام…………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۸
۴-۹-۹- مراکز تجاری جدید…………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۹
۴-۱۰- بررسی وویژگی های کالبدی بازار……………………………………………………………………………………… ۱۳۰
۴-۱۱- بررسی ویژگیهای شبکه شهری پیرامون بازار…………………………………………………………………… ۱۳۱
۴-۱۱-۱- ویژگیهای شبکه اصلی ارتباطی بازار…………………………………………………………………………….. ۱۳۲
۴-۱۲- میزان عبور ومرور در بازار وجمعیت استفاده کننده……………………………………………………….. ۱۳۶
۴-۱۳- بررسی روحیات اجتماعی مردم واقع در بافت قدیمی وپیرامون بازار……………………………. ۱۳۷
۴-۱۳-۱- محل ها وچگونگی برگزاری مراسم اجتماعی بازار……………………………………………………… ۱۳۹
۴-۱۳-۱-۱- تکایا ومساجد بافت تاریخی …………………………………………………………………………………….. ۱۳۹
۴-۱۳-۱-۲- برگزاری مراسم ایام محرم……………………………………………………………………………………….. ۱۳۹
۴-۱۳-۱-۳- برگزاری مراسم نماز جمعه……………………………………………………………………………………… ۱۴۰
۴-۱۴- بررسی ویژگیهای اقتصادی بازار………………………………………………………………………………………… ۱۴۱
۴-۱۴-۱- برآورد تعدادشاغلین در بازار…………………………………………………………………………………………. ۱۴۱
۴-۱۴-۲- بررسی میزان وانواع مشاغل ومغازه های موجود ومتروکه………………………………………….. ۱۴۱
۴-۱۴-۳- بررسی مشاغل واصناف قدیمی در بازار تویسرگان ……………………………………………………. ۱۴۴
۴-۱۵- بررسی و شناخت عناصر ساختاری در بازار تویسرکان……………………………………………………. ۱۴۴
۴-۱۵-۱- کرسی چینی ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۴
۴-۱۵-۲- دیورهای باربر…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۵
۴-۱۵-۳- ستون ها…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۷
۴-۱۵-۴- پوشش ها ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۸
۴-۱۵-۵- تویزه ها………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۹
۴-۱۵-۶- کف ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۰
۴-۱۵-۷- نورگیرها…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۱
۴-۱۶- ورودی ها …………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۲
۴-۱۷- تاثیر اقلیم در ساخت بازار…………………………………………………………………………………………………. ۱۵۸
۴-۱۷- تاثیر تابش آفتاب در حرارت داخلی بازار…………………………………………………………………………. ۱۵۸
۴-۱۷-۱- ۱ه رسانش ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۸
۴-۱۷-۲- ۲ ه تابش ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۸
۲-۱۷-۴ – باد
۴-۱۷-۳- برف و باران و رطوبت هوا……………………………………………………………………………………………… ۱۵۹
۴-۱۸- شناخت مصالح بکار رفته در بازار……………………………………………………………………………………… ۱۶۰
۴-۱۸-۱- گل …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۰
۴-۱۸-۲- خشت……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۰
۴-۱۸-۳- کاهگل …………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۱
۴-۱۸-۴- گچ …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۱
۴-۱۸-۵- گچ و خاک…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۱
۴-۱۸-۶- آجر…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۲
۴-۱۹ -کاربرد مصالح در عناصر ساختاری بازار…………………………………………………………………………….. ۱۶۲
۴-۱۹-۱- پی ها……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۲
۴-۱۹-۲- ستونها…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۲
عمران و معماری ,
,
:: برچسبها:
دانلود پروژه ساماندهی بازارقدیم تویسرکان ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0